Katarzyna Guzik

 

założycielka przedszkola Domek Radosnych Biedronek

Od 1998 r. działa w oświacie na różnych szczeblach edukacyjnych. Założycielka licznych placówek na Śląsku dedykowanym dzieciom, młodzieży ale również osobom dorosłym. Były to przedszkola, szkoły podstawowe CK Roma, szkoły ogólnokształcące, policealne oraz  placówki językowe dla dorosłych British Cool. Zakres administracyjny obejmował region Śląska: Rudę Śląską, Chorzów, Wodzisław Śląski, Gliwice, Strzelce Opolskie, Bytom, Sosnowiec, Częstochowę , a także Bielsko-Białą.

W 2012 roku założyła przedszkole Domek Radosnych Biedronek w Bystrej w którym czuwa nad prawidłowym działaniem i zarządzaniem placówki. Nie pracuje zza biurka lecz chętnie wspiera naszych nauczycieli w edukacji i opiece nad naszymi przedszkolakami.

 

Celina Róg

 

wicedyrektor, pedagog specjalny

Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika wczesnoszkolna z oligofrenopedagogiką oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z terapią pedagogiczną. Swoją wiedzę poszerzyła na studiach podyplomowych na kierunku pedagogika specjalna, edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera.

Pracuje w zawodzie od 2012 roku. W naszej placówce prowadzi terapię pedagogiczną, a od 2022 r. jest dyrektorem ds. pedagogicznych. W swojej pracy kieruje się indywidualnym podejściem do każdego dziecka.

 

Magdalena Cebrat

 

logopeda, terapeuta integracji sensorycznej (SI), specjalista ds. spektrum autyzmu, certyfikowany diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu ADOS-2, arteterapeuta, filolog polski, terapeuta ręki, wykładowca akademicki, założycielka CENTRUM TERAPII aleTOproste,

 

Absolwentka 5-letnich jednolitych magisterskich studiów logopedycznych w korelacji z filologią polską na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie

oraz studiów podyplomowych o profilach:

-integracja sensoryczna (SI)

-edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu

-arteterapia

Od kilkunastu lat pracuje w kształceniu integracyjnym, stwarzając tym samym warunki do maksymalnego, wszechstronnego rozwoju dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i wczesnego wspomagania rozwoju. Dodatkowe studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej, autyzmu i innych zaburzeń rozwojowych dały jej możliwość podsumowania wiedzy praktycznej i poszerzyły wachlarz kompetencji. Przez kilka lat pracowała z pacjentami dorosłymi w szpitalu powiatowym na oddziałach udarowym i neurologicznym.  Prowadzi Centrum Terapii aleTOproste w Bielsku-Białej, realizuje bezpłatny projekt rządowy „Za życiem” dedykowany dzieciom i ich rodzinom w zakresie kompleksowej pomocy od chwili wykrycia zagrożenia niepełnosprawnością.    Wykłada  na wyższej uczelni przedmioty z zakresu logopedii oraz integracji sensorycznej przekazując studentom praktyczną wiedzę, nabytą podczas swojej wieloletniej, terapeutycznej pracy.

Pani Magdalena współpracuje z nami od początku założenia naszego przedszkola. Zajmuje się prawidłowym nabywaniem i kształtowaniem mowy, korygowaniem wad wymowy oraz prawidłową artykulacją.

 

Alicja Kamińska

 

psycholog, terapeuta, certyfikowany diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu ADOS-2

Absolwentka Uniwersytetu SWPS oraz Akademii Techniczno-Humanistycznej. Na co dzień pracuje z dziećmi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, prowadzi zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, udziela wsparcia psychologicznego rodzicom, jak i wychowawcom.
Ukończone kursy i szkolenia:
-TUS
-Terapia poznawczo-behawioralna
- Sensomotoryka
-Arteterapia
-Trening słuchowy metodą Alfreda Tomatisa
-Makaton
-Verbal-Behaviur
Prywatnie mama dwóch dziewczynek, pasjonatka ogrodnictwa i cukiernictwa.

Ewa Tańska

 

fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej

 

Ukończyła studia magisterskie na kierunku rehabilitacja ruchowa oraz studia podyplomowe na kierunku przygotowanie pedagogiczne na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Od 1994 pracuje w przedszkolu integracyjnym nr 1 w Bielsku-Białej.

Kursy i szkolenia:

- integracja sensoryczna (kurs II stopnia)

- PNF

-PNF w pediatrii

- Terapia ręki ( kurs I i II stopnia)

- Komunikacja alternatywna i wspomagająca

- Usprawnienie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym

- MAKATON

- Metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym i z przejawami agresji

- Modyfikacja zachowań trudnych

 

 

Bernadeta Heller-Gardyńska

 

terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej (Si), surdopedagog,  certyfikowany diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu ADOS-2, terapeuta ręki

Absolwentka Uniwersytetu pedagogicznego w Krakowie, Akademii Techniczno-Humanistycznej oraz Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej. Jest pedagogiem, oligofrenopedagogiem, surdopedagogiem, terapeutą integracji sensorycznej (SI) oraz terapeutą ręki. Od wielu lat współpracuje z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Zajmuje się diagnozowaniem dzieci z trudnościami w nauce, specyficznymi trudnościami w pisaniu (dysleksja, dysgrafia) oraz trudnościami w liczeniu (dyskalkulia) . Wykonuje badania pod kątem nadpobudliwości testem MOXO – polecanym przez przez neurologów dziecięcych i psychiatrów. Prowadzi badania związane z tematem postrzegania i odbioru muzyki przez dzieci. Współpracuje z Uniwersytetem Śląskim w zakresie korzystania z zasobów muzycznych i konsultacji merytorycznych.

Wioleta Caputa

 

nauczyciel w grupie starszaków

Ukończyła studia licencjackie w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku Białej, studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie, a także studia podyplomowe na kierunku Edukacja i wspomaganie dzieci z Autyzmem i Zespołem Aspergera na ISP. W tym roku rozpoczęła studia na ISP na kierunku Diagnoza i terapia pedagogiczna.

W przedszkolu pracuje od 2017 roku. Przez 5 lat prowadziła grupę maluszków. Od 2022 jest nauczycielem w grupie starszaków. Praca z dziećmi to wielka odpowiedzialność i wyzwanie, aby codziennie dostarczać dzieciom dawkę nowej wiedzy z ciekawy sposób. Dzieci wymagają wiele cierpliwości i czułości i zrozumienia, a widok zadowolonych dzieci i ich rodziców to największe uznanie.

Nikola Rogóż

 

nauczyciel w grupie maluchów

Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z terapią pedagogiczną.

Posiada również licencjat z resocjalizacji, kwalifikacje w zakresie trenera umiejętności społecznych, rozwoju umiejętności emocjonalnych dzieci i młodzieży oraz z zaburzeń ze spektrum autyzmu. W niedalekiej przyszłości planuje podjąć studia podyplomowe na kierunku edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu. Zainteresowania: psychologia, aspekty związane z rozwojem emocjonalnym, osobistym. Fascynuje ją możliwość kształtowania prawidłowych postaw u małego człowieka, posiadanie realnego wpływu na jego zachowanie, wychowanie, wskazywanie odpowiednich kierunków, wsparcie w procesach nauczania. Prywatnie żona, matka 5 latki. Jej pasje to podróże, gotowanie, amatorsko uprawia warzywa w ogrodzie.

 

Marta Czuba

 

pomoc nauczyciela

Absolwentka szkoły policealnej o kierunku pomoc nauczyciela. Praca w trzech przedszkolach (zarówno prywatnych jak i publicznych)  pozwoliła jej na zdobycie doświadczenia w zakresie opieki nad dziećmi. Dostrzega, rozumie i właściwie reaguje na emocje swych małych podopiecznych. Prywatnie uwielbia gotować, układać puzzle i uczestniczyć w pieszych wędrówkach górskich.

Martyna Wisła

 

pomoc nauczyciela


Ukończyła licencjat na kierunku pedagogika ze specjalizacją opiekuńczo-wychowawczą i terapią pedagogiczną na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Posiada doświadczenie w pracy z małymi dziećmi. Planuje kontynuować swoją edukację na studiach magisterskich, aby pogłębiać wiedzę i umiejętności w zakresie pedagogiki. Uwielbia pracę z dziećmi, czerpiąc ogromną satysfakcję z obserwowania ich postępów w rozwoju. Świadomość, że może przyczynić się do ich wszechstronnego rozwoju – zarówno emocjonalnego, jak i intelektualnego – jest dla niej niezwykle motywująca. Posiada również ukończony kurs na kierownika wypoczynku. Prywatnie pasjonuje się pracami plastycznymi oraz tworzeniem stroików, co przekłada się na jej kreatywność i zdolności manualne, które chętnie wykorzystuje w pracy z dziećmi. Wolny czas spędza na wędrówkach górskich, ceniąc sobie kontakt z naturą.

Klaudia Guzik

 

pomoc nauczyciela

Absolwentka technikum ogrodniczego w Bielsku-Białej. Bardzo lubi pracę z dziećmi, interesuje się ich rozwojem, poświęca im dużo uwagi. W niedalekiej przyszłości planuje kształcić się w dziedzinie pedagogiki przedszkolnej, poszerzając zakres wiedzy teoretycznej i praktycznej. Traktuje pracę jako swoją pasję. Prywatnie lubi uprawiać sport i malować.

Kinga Haręża

 

pomoc nauczyciela

Absolwentka szkoły policealnej na kierunku Terapeuta Zajęciowy. Ma doświadczenie w pracy w przedszkolu terapeutycznym. Lubi spędzać czas z dziećmi i nabierać nowego doświadczenia.  Zainteresowana tematyką z zakresu ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii, komunikacją z dziećmi przyczyniającą się do spokojnego i pokojowego rozwiązywania konfliktów, grami i zabawami wspierającymi motorykę małą,  śpiewem, tańcami, grą na gitarze oraz pracami plastycznymi tworzonymi wraz z dziećmi.

Martyna Kronkowska

 

nauczyciel języka angielskiego

Magister filologii angielskiej, absolwentka Społecznej Akademii Nauk w Warszawie. W naszym przedszkolu uczy j. angielskiego, pracuje również w szkole podstawowej. Prywatnie mama dwóch córek. Uwielbia czytać kryminały oraz piesze wędrówki.

Maciej Kamecki

 

rytmika

Krzysztof Gardas

 

zajęcia sportowe z piłką

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego. Od ponad 6 lat prowadzi zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży. Zajęcia są bardzo zróżnicowane  i zakładają realizację programu ogólnorozwojowego. Prywatnie ojciec trzech synów, fan sportu - szczególnie koszykówki.

Król i Królowa Akademia Szachowa

 

zajęcia szachowe

"Każdy, kto gra w szachy, albo miał choć okazję zapoznać się z jej zasadami wie, że rozgrywanie partii nie jest łatwym zadaniem. Dla małego dziecka zawiłości strategiczne nie będą oczywiście na tyle interesujące, żeby poświęciło wiele czasu i uwagi samym szachom. Dla przedszkolaka bardziej istotny niż sama gra, jest czas spędzony z mamą czy tatą. W przypadku dzieci starszych, natomiast, doskonałym argumentem do kontynuowania nauki może być możliwość spędzenia czasu z rówieśnikami"